Pasargad English Group

وبلاگ آموزشی زبان انگلیسی گروه آموزشی زبان انگلیسی پاسارگاد

Pasargad English Group

وبلاگ آموزشی زبان انگلیسی گروه آموزشی زبان انگلیسی پاسارگاد

شیوه نامه تولید محتوای الکترونیکی ( مسابقه)

اطلاعیه ها

 

 


  دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی مسابقه کشوری طراحی محتوای آموزشی (ICT) کتاب زبان انگلیسی سال چهارم متوسطه

تاریخ اطلاعیه :  21/08/90

در اجرای بند اول برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبری درس زبان انگلیسی و در راستای بسترسازی و نهادینه کردن گسترش فناوری ICT در فرایند یاددهی-یادگیری، دبیرخانه راهبری درس زبان انگلیسی مستقر در استان اردبیل در نظر دارد با مشارکت گروه های آموزشی استان ها طرح تهیه محتوای الکترونیکی سال چهارم دبیرستان را بصورت مسابقه جهت شرکت همکاران علاقمند در سراسر استان های کشور برگزار نماید. دانلود شیوه نامه

دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی مسابقه کشوری طراحی محتوای آموزشی (ICT)  کتاب زبان انگلیسی سال چهارم متوسطه

مقدمه

در اجرای بند اول برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبری درس زبان انگلیسی و در راستای بسترسازی و نهادینه کردن گسترش فناوری ICT  در فرایند یاددهی-یادگیری، دبیرخانه راهبری درس زبان انگلیسی مستقر در استان اردبیل در نظر دارد با مشارکت گروه های آموزشی استان ها طرح تهیه محتوای الکترونیکی سال چهارم دبیرستان را بصورت مسابقه جهت شرکت همکاران علاقمند در سراسر استان های کشور  برگزار نماید.

شیوه اجرا

همکاران محترم می توانند با بهره گیری از شیوه های نوین و خلاقانه کمک آموزشی در قالب سی دی (شامل متن، تصویر، فیلم و...) را بر طبق تقویم اجرایی و سهمیه استان خود ارسال نمایند.

·         هر استان اثر نفر برتر را جهت بررسی و داوری به دبیرخانه زبان انگلیسی ارسال خواهد کرد.

·         همکاران عزیز نرم افزارها و برنامه های به کار گرفته شده در طراحی و اجرای محتوای تهیه شده را جهت رفع هرگونه اشکال احتمالی در اجرای محتوای ارسالی بپیوست ارسال نمایند.

·         نرم افزارها و برنامه های تجاری در صورتی که توسط خود دبیر و همکار شرکت کننده طراحی شده باشد به شرط ارایه مستندات، قابل بررسی خواهد بود.

·         محتوای الکترونیکی تهیه شده صرفا در قالب power point   مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

·         نفرات برتر در هر گروه لوح تقدیر  و جوایزی از طرف دبیرخانه زبان انگلیسی دریافت خواهند کرد.

·         فرم ارزیابی و داوری از محتوای ارایه شده بپیوست می باشد. 

جدول تقویم اجرایی

ردیف

تقویم اجرایی

1

ارسال شیوه نامه

نیمه دوم آبان ماه سال 1390

2

اجرای مرحله منطقه ای

نیمه اول آذر ماه سال 1390

3

بررسی و ارزیابی آثار در استان ها و ارسال آثار منتخب به دبیرخانه

نیمه دوم آذر ماه سال 1390

4

بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه و ارزیابی کشوری

نیمه اول دی ماه سال 1390

5

اعلام نتایج و ارسال لوح فشرده آثار منتخب

پایان دی ماه سال 1390

سهمیه استان ها

ردیف

استان ها

سهمیه دروس

1

یزد همدان هرمزگان - مرکزی

درس اول

2

مازندران  لرستان گیلان - گلستان

درس دوم

3

کهگیلویه و بویراحمد کرمانشاه کرمان - کردستان

درس سوم

4

قم  قزوین  فارس شهرستان های تهران

درس چهارم

5

شهر تهران سیستان و بلوچستان سمنان زنجان

درس پنجم

6

خوزستان خراسان رضوی خراسان شمالی خراسان جنوبی

درس ششم

7

چهارمحال و بختیاری  بوشهر اردبیل - البرز

درس هفتم

8

اصفهان ایلام آذربایجان غربی آذربایجان شرقی

درس هشتم

فرم ارزیابی از تولید محتوای الکترونیکی

ردیف

عناوین ارزیابی

حداکثر امتیاز

امتیاز

بخش فنی سقف امتیاز (32)

1

درج مشخصات پدیدآورنده

2

2

مشخص بودن مخاطب و هدف از تولید

2

3

داشتن راهنمای استفاده مشخص (Help)

2

4

مشخص نمودن سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز

4

5

ویژگی خاص و برجسته اثر نظیر (autorun) بودن و داشتن برنامه نصب (setup)

4

6

استفاده از نرم افزارهای مناسب آموزشی ساز

3

7

تهیه اجزاء و اشیاء مناسب مورد استفاده در مجموعه با استفاده از تکنیک ها و نرم افزارهای ویژه

3

8

کارکرد منطقی نرم افزار و نداشتن مشکل در کاربری

4

9

استفاده از کلیدهای عملیاتی و هماهنگ با سایر نرم افزارها

2

10

طراحی محتوا بصورتی که کاربر با حداقل اطلاعات، توانایی استفاده از مجموعه را داشته باشد

2

11

ویژگی های خاص با ذکر موارد

4

جمع امتیاز بخش فنی به عدد:                     جمع امتیاز بخش فنی به حروف:                                 نام و نام خانوادگی داور:                                 امضاء  

بخش محتوای آموزشی سقف امتیاز (68)

1

گرافیک مناسب و هماهنگ با موضوع

2

2

موسیقی مناسب با موضوع

2

3

سایز،نوع و رنگ مناسب فونت های بکار رفته

2

4

استفاده مناسب از نمادها و نشانه ها

2

5

صداگذاری مناسب و با کیفیت

4

6

صفحه آرایی و توازن اجزا و چیدمان صحیح

2

7

کیفیت تصاویر بکار رفته

2

8

محتوای ارایه شده با اهداف رفتاری مورد نظر و مشخص شده مطابقت دارد

6

9

محتوای انتخاب شده برای آموزش از طریق درس افزارهای الکترونیکی مناسب است (ارزش آموزشی)

6

10

محتوای متن ها،تصاویر ثابت و متحرک،گفتار و نمودارها و... بکار گرفته شده تا چه میزان از صحت و دقت برخوردار است

4

11

زمان در نظر گرفته شده برای آموزش هر بخش متناسب می باشد

2

12

میزان تعامل بکار گرفته شده در فرایند یاددهی-یادگیری (طرح مساله-ترغیب-تفکر-کشف و پرسشگری و ...) تا چه اندازه بوده است

10

13

استفاده از محیط های شبیه سازی شده جهت آموزش

4

14

مجموعه موجب برانگیختن انگیزه فراگیر می شود

4

15

داشتن بانک سوالات و امکان کم یا اضافه نمودن سوال به آن

4

16

تنوع در آزمون (چهارگزینه ای-کلیک زدنی- اتصال- جایگزینی-پرکردنی و.....)

2

17

ارزشیابی دقیق و نمایش نتایج آزمون و ارایه پاسخنامه

2

18

مشخص بودن توالی و مراحل آموزش محتوا به نحو مناسب برای کاربر

2

19

روشن بودن پیام ها و کامل بودن دستورالعمل ها 

2

20

ویژگی های خاص با ذکر موارد

4

جمع امتیاز بخش محتوایی به عدد:           جمع امتیاز بخش محتوایی به حروف:                      نام و نام خانوادگی داور محتوایی:                                 امضاء  

نام و نام خانوادگی ناظر داوری: امضاء                                      مجموع امتیاز فنی  و  محتوایی کسب شده  به حروف:                          

100

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد